Vad händer om produkten går sönder?
Vad händer om produkten du äger blir förstörd? Då vill du självfallet få den reparerad. När du FLEXar en produkt och planerar för att kunna byta in den i framtiden är det däremot extra viktigt att det sker på ett korrekt sätt.
Returnerar du en Komplett FLEX-produkt som är förstörd eller reparerad på ett icke auktoriserat sätt kan vi inte sälja den vidare. Du kommer då själv behöva behålla produkten och eventuellt upprätta ett nytt FLEX-avtal om du önskar en ny produkt.
Därför bör du skicka skadade produkter till vår serviceverkstad. Där tar vi hand om och skickar dem vidare till någon vi vet kan reparera dem ordentligt.
Ofta kan vi felsöka datorutrustning över telefon så börja med att höra av dig till vår kundservice!
Som utgångspunkt kostar det inget att skicka in en produkt för service hos oss men det kan tillkomma avgifter för service, undersökning och frakt om felet inte faller under garanti eller reklamationsrätt, t.ex. skador som uppstått genom yttre- eller fysisk åverkan. Därför rekommenderar vi att komplettera med den försäkring vi kallar trygghetsavtal som du kan läsa mer om här.
Hur lång tid det tar innan du får tillbaka produkten beror helt på vilken typ av produkt det är och vilken skada den har. Som regel tar däremot en service cirka 14 dagar från dess att den auktoriserade serviceverkstaden mottagit produkten.