Prismatch*Prismatch*

FLEX Renewal, Bytes- och returguide

Vill du behålla produkterna? Då behöver du inte göra någonting, och nuvarande månadsbetalning fortsätter tills produkterna är betalda.

 

Steg 1 - Välj vilka produkter du vill byta ut

Innan du kan välja dina nya FLEX-produkter måste du välja vilka produkter du vill skicka tillbaka. Om du har flera FLEX-produkter i ditt kontrakt kan du välja en eller flera att returnera.

Du startas lättast via "Min sida", välj sedan vilket avtal och sist vilken produkt som ska bytas. FLEX-sidan kommer att visa vilka produkter som har ett aktivt FLEX-avtal och som kan bytas.

Tillbehör är fullt betalda efter 24 månader och kommer att bevaras.

 

 

Steg 2 - Välj din nya favorit!

När du har valt vilken produkt du vill byta ut kan du nu välja vilken ny FLEX-produkt som helst ur vårt sortiment. Precis som alla vanliga FLEX-köp.

 

 

Steg 3 - Din nya FLEX-produkt anländer!

Innan du behöver returnera din gamla FLEX-produkt kommer du att få ditt nya paket. Detta gör att du kan överföra all data du har mellan produkterna.

Du har ca 2 veckor på dig innan du måste skicka tillbaka de gamla FLEX-produkten.

Glöm inte att rensa all data från din gamla produkt.

 

 

 

Steg 4 - Skicka tillbaka din gamla produkt

Du har alltid minst ett förbetalt fraktalternativ. Fraktsedeln kommer att skickas till dig via post, som du antingen skriver ut eller skannar vid ett Postnord postombud.

Om produkten väger över 35 kg. Hämtar vi den gratis hos dig.

Paketera den gamla enheten väl, några tipps kan vara att
1. Paketera den i produktens original-kartong.
2. Kartongen de nya produkterna kom i (om den passar).
3. Någon annan kartong du har hemma.

Om inget fungerar, ring vår support, så kommer vi att göra vårt bästa för att hjälpa till!
Telefon: 031-710 20 00

 

 

Steg 5 - Produktkontroll

För säkerhets skull är det första som händer när vi tar emot din produkt att vi rensar all data i din enhet en andra gång.

Innan vi hittar en ny ägare till din gamla enhet måste vi kontrollera att den fungerar och inte är skadad utöver normalt slitage.

Vi har ett självutvärderingsverktyg, om du vill se hur denna del fungerar och själv få en indikation av produktens skick. Kolla här

 

 

Steg 6 - Efter Produktkontroll

När produktkontrollen är klar får du ett mail med resultatet.

OK skick – Vi meddelar Resursbank. Det finns nu inget mer att betala. Såvida du inte valt att behålla andra FLEX produkter på samma avtal. Då sänkt månadskostnaden motsvarande.

Sämre skick - Produkten är trasig eller i sämre skick än normalt slitage. I det här fallet är produkten värd mindre, och du blir erbjuden det värdet för produkten, så att vi kan reparera/återvinna den.

Om du accepterar det nya lägre värdet kommer det beloppet att dras från det återstående beloppet att betala, och din månadsavgift kommer att räknas om.
Om du inte accepterar skickar vi tillbaka produkten till dig utan kostnad, avtalet lämnas oförändrat, precis som om du skulle ha behållit produkten.

*Beloppet som betalas ut kommer att baseras på din ursprungliga betalningsplan. Om du höll dig till den, bör ditt kontrakt avslutas helt med betalningen från vår sida.

Frågor och Svar

 

Är det något annat du funderar på? Läs mer här.