LG 43'' UHD-TV UT73 4K TV (2024) 43UT73006LA
60Hz 4K, 3x HDMI 2.0, eARC, ALLM, a5 AI Processor, AI Picture & Sound
Vi uppmuntrar till återbruk
Din produkt får en ny användare och du ett lägre månadspris.
Inget av dem! Komplett FLEX är en avbetalning, där finansieringen sköts via Resurs Bank, men med ytterligare en viktig möjlighet – att du kan skicka tillbaka produkten till Komplett och byta den mot vilken FLEX-produkt som helst. Den rättigheten får du efter ett visst antal månader, och den fasta månadskostnaden justeras efter vilken produkt du väljer.
Ja, du äger produkten. Däremot behöver du behålla och sköta om din pryl för att kunna flexa.
Ja. Bäst för miljön är att du behåller emballaget produkten kom i och använder det för returen. Om du inte har emballaget kvar kan vi sända dig ett nytt mot en kostnad. För köp gjorda före 1 mars 2022 erbjuder vi gratis ersättningsemballage, men om du har det gamla kvar uppmuntrar vi dig att använda det.
Självklart! Den är ju din. Vill du inte flexa din produkt fortsätter du månadsbetalningen tills hela restbeloppet är betalt.
Ja, du kan när som helst slutbetala restbeloppet till Resurs Bank, och därmed avsluta FLEX-avtalet. Totalbeloppet blir då högre än kontantpriset, då det alltid inkluderar de retur- och återköpsavgiften som är en del av FLEX-avtalet. Inga extra avgifter tillkommer när du slutbetalar i förtid, jämfört med om du väljer att behålla din produkt efter avtalstiden. Den exakta summan att betala uppges av Resurs Bank.
Observera att du endast kan slutbetala det totala restbeloppet, alltså lånesumman hos Resurs Bank, och därmed avsluta ditt FLEX-abonnemang. Du kan inte förhandsbetala månadskostnaden för själva abonnemanget, eller förhandsbetala alla avtalets månader som en klumpsumma.
När du flexar en produkt, till exempel en Komplett PC, ska den returneras till oss med samma specifikation som vid köpet.
Du kan när som helst slutbetala restbeloppet till Resurs Bank, och därmed avsluta FLEX-avtalet. Totalbeloppet blir då högre än kontantpriset, då det alltid inkluderar själv FLEX kostnaden. Inga extra avgifter tillkommer när du slutbetalar i förtid, jämfört med om du väljer att behålla din produkt efter avtalstiden. Den exakta summan att betala uppges av Resurs Bank.
Observera att du endast kan slutbetala det totala restbeloppet, alltså lånesumman hos Resurs Bank, och därmed avsluta ditt FLEX-abonnemang. Du kan inte förhandsbetala månadskostnaden för själva abonnemanget, eller förhandsbetala för alla avtalets månader som en klumpsumma.
Nej, avtalets längd är bundet till den tidsperiod som angavs vid köpet. Önskar du en annan avtalsperiod måste du sätta ihop ett nytt produktpaket. Däremot kan du avsluta avtalet i förtid – se frågan ovan.
Du får en faktura med bankgiro- och OCR-nummer varje månad. Fakturan skickas den 10:e varje månad, via digitala Kivra eller genom Mina Sidor hos Resurs bank.
Du kan när som helst se dina fakturor genom att logga in med Bank-ID hos Resurs Bank. Använd då denna länk och klicka sedan på "Till mina sidor"-knappen för att välja inloggnings- och verifieringsmetod.
Ja. Resurs Bank gör en kreditupplysning i samband med att du slutför din beställning.
Det beror på vilken produkt och eventuella tillbehör samt försäkring du lagt till i FLEX-kundvagnen. Totalbeloppet ser du innan du bekräftar beställningen.
Det är den summan du har kvar att betala, om du väljer att inte flexa din produkt. Totalbeloppet blir i det läget högre än kontantpriset, då det alltid inkluderar de retur- och återköpsavgifter som är en del av FLEX-avtalet. Exakt hur mycket du i så fall ska betala står angivet innan du bekräftar din beställning.
Detta beror på vilken produkt du valt. Datumet för när produkten är helt slutbetald visas innan du bekräftat beställningen i kassan. Där ser du också om det går att flexa produkten och byta denna till en annan efter avtalstiden. Det varierar nämligen från produkt till produkt.
Den effektiva räntan varierar beroende på produkt. Du betalar bara den angivna månadskostnaden för produkterna som du valt till i abonnemanget, inga övriga avtalsavgifter tillkommer så länge betalningsplanen följs.
Om du väljer att behålla produkten istället för att flexa betalar du den avtalade månadskostnaden tills hela restbeloppet är nedbetalt. Totalbeloppet är i det fallet högre än kontantpriset, då det alltid inkluderar de retur- och återköpsavgiften som är en del av FLEX-avtalet. Exakt hur mycket du i så fall ska betala står angivet innan du bekräftar din beställning.
Prisexempel:
Kreditavtal kr 10 000 o/36 mån, kr 326/mån, kostnad kr 1 625, totalt kr 11 625, Eff. ränta 10,53%.
För att du ska kunna byta produkt efter avtalstiden behöver du förhålla dig till avtalad månadskostnad. Du kan däremot slutbetala restbeloppet, alltså den totala lånesumman hos Resurs Bank, när du vill. Inga extra avgifter tillkommer när du slutbetalar i förtid, jämfört med om du behåller din produkt efter avtalstiden. Den exakta summan att betala uppges av Resurs Bank.
Observera att du endast kan slutbetala det totala restbeloppet, alltså lånesumman hos Resurs Bank, och därmed avsluta ditt FLEX-abonnemang. Du kan inte förhandsbetala månadskostnaden för själva abonnemanget, eller förhandsbetala alla månader som en klumpsumma.
Nej. Minimiavgiften måste alltid betalas.
Ja. Resurs Bank skickar en elektronisk faktura till dig som har en Kivra-brevlåda. Till dig som inte har detta finns fakturan att hämta på "Mina sidor" hos Resurs Bank.
Du får ingen faktura per mail. Resurs Bank skickar denna till din Kivra-brevlåda. Du kan också hitta dina fakturor genom att logga in hos Resurs Bank här.
Du kan antingen ringa på 0771-11 22 33, eller chatta via "Mina Sidor" på Resurs webbplats..
Ja, du kan välja att flexa en produkt och betala restbeloppet för en annan. I praktiken får du då två olika FLEX-avtal - ett för produkten du behåller, och ett för den du uppgraderar. En ny kreditupplysning görs och ett nytt avtal upprättas med Resurs Bank.
Det varierar per produkttyp. Till exempel är repor och sprickor i skärmar något som påverkar andrahandsvärdet stort, samtidigt som repor på en dammsugare är betydligt mindre problematiskt och kan ses som normalt slitage. Vad som gäller för just din FLEX-produkt kommer att beskrivas i samband med att returprocessen förbereds.
Som en del av returprocessen görs en bedömning om produkten har ett kvarvarande andrahandsvärde. Om den inte fungerar eller har allvarliga skador kan du behöva betala hela restbeloppet. Vi hjälper oavsett till att återvinna din trasiga produkt.
Kompletts partner Fairown inspekterar produkten, kontrollerar så den fungerar ordentligt och gör eventuella reparationer. Beroende på utfallet där hittar prylen antingen ett nytt hem, eller skrotas till förmån för reservdelar och återvinning.
Minst ett gratis fraktalternativ finns som en del av returprocessen.
För din egen integritet, radera all personlig data och gör en fabriksåterställning. Kompletts partner Fairown kommer också att säkerställa din enheten är helt rensad innan den hittar ett nytt hem.
Nej! Tillbehören du valt, till exempel mus och tangentbord, saknar restbelopp och är slutbetalada efter avtalsperioden. Dessa behåller du, även om du flexar huvudprodukten.
En majoritet av alla returnerade produkter får ett nytt hem. Övriga används för reservdelar eller återvinns.
Ja. När det är dags att flexa returnerar du produkten och upprättar ett nytt FLEX-avtal på den produkt du önskar från vårt FLEX-sortiment. En ny kreditupplysning görs då och ett nytt avtal upprättas med Resurs Bank
För dig som kund innebär FLEX möjligheten att enkelt byta produkt efter avtalsperioden. Kompletts partner Fairown tar då hand om din gamla pryl. Det innebär bland annat frakthantering, återköp av inbytesprodukterna samt att inspektera, rengöra och vid behov reparera dessa. Fairown ser även till att prylarna återbrukas – eller att de återvinns korrekt i de fall återbruk inte är aktuellt.
Bland annat mobiler, surfplattor, smartklockor, datorskärmar, laptops och gamingdatorer. Spana efter den blå köpknappen på produktsidan för att se om Komplett FLEX är ett tillgängligt betalsätt.
Ja, du har samma ångerrätt på FLEX som om du hade köpt produkten på vanligt sätt. Med andra ord 60 dagar från det att du mottagit din leverans.
För att kunna beställa produkter med Komplett FLEX måste du ha fyllt 18 år.
Nej. Du behöver identifiera dig med Bank-ID, och avtalet med Resurs Bank blir i ditt namn.
Om du bestämt dig för att ångra köpet men redan mottagit den första fakturan behöver du inte betala denna. Har du däremot redan betalt kommer beloppet att återbetalas till dig.
Om du låter bli att betala fakturan i samband med att du ångrar köpet, men mottar en påminnelseavgift från Resurs Bank på grund av att denna förfallit, kommer kravet automatisk att tas bort så snart Resurs Bank mottagit uppsägelsen från oss.
Om du är osäker kan du alltid kontakta Kundservice, så hjälper vi dig.
Vi pausar då betalningsplanen till dess att du mottagit en ny vara. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!
Du är produktens ägare och ansvarar för denna. Vi rekommenderar därför att du väljer till ett trygghetsavtal som vi erbjuder att köpa till på produkter som beställs via Komplett FLEX. Avtalet innebär extra trygghet, och täcker de första 12 månaderna av ditt FLEX-ägande. Du kan läsa mer om hur du får en skadad produkt reparerad här.
Självklart. Månadspriset justeras automatiskt när du köper en kampanjprodukt eller använder en rabattkod.