Prismatch*Prismatch*

Supportavtal

Välkommen till en enklare och mer bekymmersfri vardag med Supportavtalet från Komplett.se


Vi står till din tjänst så att du kan njuta av fördelarna med din nya bärbara dator utan stress och problem!
På denna sida hittar du information om supportavtalets öppettider, hur du kontaktar våra servicetekniker, nödvändiga förberedelser och vanliga frågor.

Användning av denna tjänst kräver att du har ett aktivt supportavtal hos Komplett.se. Om du inte har det kan du köpa ett supportavtal anpassat till din produkt. Du hittar våra supportavtal här. ​

Supportavtalet är en relativt ny tjänst hos Komplett.se. I dagsläget erbjuds den till de flesta bärbara datorer som går att köpa på Komplett.se. Vi kommer successivt att utöka tjänsten till att omfatta fler datorer och elektronik.

Öppettider:​

Tjänsten är tillgänglig på vardagar: måndag till fredag kl. 09:00 – 17:00.​

Du kan även meddela om behov av teknisk hjälp utanför öppettiderna. Du kommer då att bli uppringd så snart som tjänsten blir tillgänglig inom dess öppettider.

Hur du använder supportavtalet:​


Vi ringer dig när du behöver hjälp utan onödiga dröjsmål – enkelt och du slipper stå i kö! ​

Klicka på knappen nedan för att meddela om ett supportbehov:

Nödvändiga förberedelser:​

När du ska använda supportavtalet blir du ombedd att uppge namn, telefonnummer och en kod från ditt e-post som verifierar att du har ett aktivt supportavtal hos Komplett.se. ​

Koden finner du i e-postmeddelandet som du fick som bekräftelse på beställningen av supportavtalet. Om du inte hittar e-postmeddelandet kan du mata in ordernumret för köp av tjänsten. Ordernumret finns i din orderöversikt. Du kan söka på «Supportavtal» i orderöversikten för att hitta den.​

Om du inte hittar det information som är nödvändigt kan du kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig.​

När du använder Supportavtalet ber vi dig att du:​

  • Är du i närheten av den produkt du behöver hjälp med när vi kontaktar dig​
  • Har tänkt igenom vad du behöver hjälp med / har en felbeskrivning​
  • Ha internetuppkoppling på enheten du behöver hjälp med, vilket krävs för att vi ska kunna erbjuda fjärrhjälp under samtalet (att exempelvis kunna styra din bärbara dator)